Wakacje z 2 latką w Bałtowskim Kompleksie Turystycznym

W zeszłym roku wybraliśmy się pierwszy raz na wakacje z 2 letnią córką Alicją.

Wybraliśmy Bałtów bo Alę fascynują zwierzątka i dinozaury. Atrakcji w tym miejscu jest bardzo wiele dla małych i dużych: prehistoryczny Jurapark, Oceanarium, Żydowski Jar, Zwierzyniec, Wioska Czarownic, Kraina Koni, Park Rozrywki, Rollercoaster, Skansen Pszczeli oraz jeszcze kilka innych, o których można poczytać na stronie internetowej kompleksu.

Bałtów atrakcje

Nasz pobyt trwał 2 dni bo Ala nie dała rady dłużej wytrzymać poza domem (trasa 250km).
Jak się okazało miejsce bardzo przypadło dziecku do gustu ale…

Bałtów atrakcje dla dzieci

-Jurapark- zwiedziliśmy spacerem ok. 10 minut (po obejrzeniu trzeciego dinozaura zaczęła marudzić że nudno), zatrzymaliśmy się dłużej na umieszczonym tu placu zabaw (zjeżdżalnie jupppi!)
-Oceanarium-weszliśmy i za 2 minuty wyszliśmy bo córka przeraziła się ciemności i szumu z głośników

-Zwierzyniec (Bingo!)- to nasza główna atrakcja, podzielony na Górny i Dolny, ten pierwszy to Safari (całe szczęście tu wiezie autobus schoolbus z przewodnikiem), przez okna można podziwiać zwierzęta (chyba ok. 400) z bliska i robić zdjęcia. Zwierzyniec Dolny natomiast to ptaki i ssaki mieszkające w klatkach, zagrodach, tu chodzimy pieszo…W sumie w dwóch zwierzyńcach 2 godziny oglądania.
-Wioska Czarownic- sceneria baśniowa, wiele kolorowych chatek, domków, labirynt, sklepik Czarownice przyjazne, plac niezbyt duży ( spacerem ok. 20 minut).
-Park Rozrywki- Wygląda jak wielkie wesołe miasteczko ale…z niczego nie skorzystaliśmy bo atrakcje dla najmłodszych zaczynały się od 3 roku życia
-Kino i Rollercoaster odpadają także z wiadomych względów.

Bałtów atrakcje dla dzieci

Koszty pobytu nie były duże (woj. Świętokrzyskie), noclegi w granicach 30-40zł/os, w Kompleksie Bałtowskim dziecko do 4 roku życia bezpłatnie więc 2 bilety po 75zł/dzień.

A teraz najważniejsze!
1) Wybierając się z kilkuletnim dzieckiem najlepiej zabrać wózek lub rowerek bo kompleks jest bardzo duży (my zapomnieliśmy!). Można wynająć specjalne wózki jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze
2) Zabierając dziecko w przedziale wiekowym 1-3 lata spodziewać się że po 10 minutach zwiedzania zwierzyńca autobusem pociecha będzie marudzić/ płakać, że chce wysiąść (i jak tu zawrócić z ok. 40 osób?)
3) Warto wziąć też swój prowiant bo dzieci wolą zwiedzać niż siedzieć w restauracji i czas marnować 
4) Dobrze spakować torbę dla dziecka bo kompleks jest bardzo duży i ciężko zawracać z pociechą np. 20 minut po pieluchę
5) Dobrze sprawdzić prognozę pogody bo prawie wszystkie atrakcje są pod gołym niebem…kasa nie oddaje pieniędzy za niewykorzystane atrakcje (bilet-opaska ważny 1 dzień)
6) Zakupy najlepiej robić trochę dalej od Kompleksu bo w pobliżu jest najdrożej

Bałtów atrakcje dla dzieci

Ogólnie pobyt był bardzo udany tylko z naszej strony nie przemyślany. Zapomnieliśmy sporo rzeczy dla dziecka więc kupując obok Kompleksu sporo przepłaciliśmy.
Bez wózka/rowerka to była udręka, nosiliśmy córkę na rękach. Kompleks jest najbardziej odpowiedni dla dzieci od przynajmniej 3 roku życia.
Na zwiedzenie wszystkich atrakcji w Kompleksie i w pobliżu wystarczą maks. 3 dni.
Dużo atrakcji dla całej rodziny. Szwajcaria Bałtowska zimą to nasze marzenie (poczekamy aż dziecko podrośnie :) )